Obraz1

FAQ - najczęstsze pytania i odpowiedzi.

Płatności w KROSOFT

 

Mam w domu dwa komputery, czy będziemy więcej płacić?

Nie, płacicie Państwo za dostęp do internetu z możliwością jego darmowego współdzielenia.


#Termin płatności za abonament.

Płatności za usługi wykonujemy do połowy bieżącego miesiąca.
Zasadniczo płatności za wszystkie nasze usługi są pobierane z góry ( tzn. płacą Państwo za bieżący miesiąc użytkowania usługi. Wyjątek stanowi rachunek telefonii VOIP, gdzie wysokość faktury zależy od aktualnego zużycia minut.
Każdy klient-abonent ma własne subkonto, którego numeru ostatnie 4 cyfry to numer umowy abonenckiej.
Przykładowo: nr rachunku 89 2030 0074 1130 0000 0000 5599 to konto abonenta z umową nr 5599.
Istnieje możliwość wydrukowania blankietów wpłat z numerem konta w biurze lub pobrania samodzielnie w pliku do druku z poziomy Strefy Klienta –, w razie potrzeby zachęcamy zwłaszcza do tej drugiej metody.
W przypadku wpłat tradycyjnych i przelewów bankowych kluczowy jest numer konta i nazwa odbiorcy. Adres oraz tytuł przelewu jest sprawą drugorzędną – zachęcamy do wpisywania w tytule frazy  „Abonament” a w adresie: KCI KROSOFT, ul .Wierzbowa 2, 38-400 Krosno.
W przypadku stałej kwoty Państwa comiesięcznego abonamentu (Internet + ewentualnie  telewizja czy telefon komórkowy) bardzo zachęcamy do założenia sobie w Państwa banku tzw. stałego zlecenia.
Stałe zlecenie to dyspozycja automatycznego wykonywania przelewu o stałej kwocie w określonej dacie. Obecnie już w wielu bankach usługa ta jest bezpłatna.
Nie realizujemy i nie obsługujemy usług polecenia zapłaty, które dotyczą zmiennej wysokości rachunków i które obsługują niektórzy dostawcy mediów jak gazownictwo czy energetyka.


Jak długo trwa księgowanie przelewów w KROSOFT?

Przelewy wykonywane online w Strefie Klienta (www.krosoft.pl/logowanie ) księgują się natychmiastowo od razu – z tego względu polecamy tą formę płatności, zwłaszcza, gdy mają Państwo nieuregulowane od dłuższego czasu zobowiązania i Państwa usługa została zablokowana.

Jeśli chodzi o tradycyjne przelewy:
Subkonta naszych abonentów są prowadzone w banku BNP Paribas i trzeba uwzględnić sesje miedzybankowe przelewów, w których są wykonywane.
W ramach tego samego banku przelewy przychodzą natychmiastowo, jednak trzeba uwzględnić czas na zaksięgowanie przelewu. Czas efektywnego księgowania przez nasz system płatności jest różny, bo zależy od sesji bankowych, firmy (banku) nadawcy i czasu wykonania (godziny sesji międzybankowych ELIXIR; należy brać pod uwagę fakt, że

W przypadku tradycyjnych przelewów i wpłat zasadniczo banki nie wykonują przelewów i ich księgowania w weekend.

To, kiedy dotrze przelew możecie Państwo sprawdzić korzystając także z serwisów internetowych takich jak (https://kiedykasa.pl/)


Dlaczego moja wpłata w KROSOFT nie została zaksięgowana?

U nas wpłaty księgują się systemowo automatycznie - system księgowy rozpoznaje numer subkonta abonenta i pokrywa sam ostatnią nieuregulowaną zależność.


Co zrobić gdy mam blokadę Internetu ze względu na brak płatności?
Jak szybko odblokować Internet?

Zachęcamy zalogowanie się do Strefy Klienta, sprawdzenie i opłacenie zaległych faktur online. To  sposób najszybszego przywrócenia Państwa usługi. W czasie pracy biura istnieje możliwość zatelefonowanie do biura i zgłoszenie takiego problemu, po czym wysłania potwierdzenia przelewu w pliku .pdf na adres bok@krosoft.pl . Na jego podstawie nasz pracownik odblokuje Państwu usługę.
Możecie też Państwo czekać na księgowanie się przelewu tradycyjnego przez nasz system wpłat.


Dlaczego stan Waszych moich rozrachunków różni się od moich?

W razie wątpliwości czy pytań zachęcamy do kontaktu z biurem obsługi klienta (BOK):
Prosimy o regularne wpłaty i dziękujemy że jesteście z nami korzystając z naszych usług.


Czy mogę płacić kartą?

W naszym biurze można płacić gotówką oraz także kartą płatniczą; nasz terminal płatniczy nie obsługuje płatności kodem BLIK.


Czy mogę zapłacić za swoje usługi do przodu - czy przyjmujecie Państwo zaliczki?

Tak, można zapłacić za usługi z góry do przodu np. do końca roku. Przykładowo, gdy będziesz przebywał za granicą nie musisz się wtedy martwić o ciągłość działania Twoich usług.

Problemy z działaniem internetu - usterki

Samodzielne sprawdzenie działania Internetu.


Bywają usterki Internetu - zdarza się, że z naszym internetem coś się stanie: brak jest połączenia internetowego na naszych urządzeniach, ograniczona łączność, strony nie otwierają się itp.


Czy trzeba od razu wzywać serwis dostawcy?
Niekoniecznie. Istnieje sposób, by szybko ustalić samemu, czy przyczyna problemu leży po stronie firmy dostarczającej internet, czy też tkwi w naszej sieci wewnętrznej np. problem z routerem WiFi po przerwie spowodowanej brakiem prądu.

Jak to zrobić? Przedstawiamy poniżej krótką instrukcję:

Aby samemu zdiagnozować sygnał od firmy dostarczającej Internet (providera), najlepiej podpiąć bezpośrednio kabel od Internetu. Wpierw wypinamy kabel  


z routera:



i wpinamy bezpośrednio do komputera z kartą sieciową Ethernet (ze złączem RJ-45) pomijając router/punkt dostępowy.

 Może to być komputer stacjonarny


czy też laptop:

z tym że trzeba mieć na uwadze, że niektóre nowe modele laptopów bywają nie wyposażone już w owy port. Wówczas potrzebowalibyśmy zewnętrznej karty sieciowej (adaptera Ethernet np.:), który można nabyć w sklepach komputerowych:



Jeśli po podłączeniu komputera bezpośrednio „po kablu” z pominięciem routera komputer ustanowi połączenie internetowe „Ethernet” (zwykle rozpoznamy to po ikonie monitorka  z kabelkiem w prawym dolnym rogu ekranu – w przypadku gdy używamy systemu Windows

 ikona połączenia przewodowego na pasku zadań w systemie Windows

 

, to możemy przyjąć że problem leży gdzieś w naszej sieci wewnętrznej WiFi: jednym słowem Internet dociera do nas, ale nie mamy działającej sieci WiFi.
Wówczas trzeba skupić się na infrastrukturze sieci Wifi: sprawdzić router, urządzenia w sieci i podjąć tym podobne działania.


Co zrobić gdy siła sygnału bezprzewodowego w mieszkaniu jest niska?

Siła sygnału zależy m.in. możliwości routera, od miejsca umieszczenia go w mieszkaniu a siłą docieranego sygnału od budowy i struktury budynku - na siłę sygnału duży wpływ ma ilość przeszkód takich, płyta sufitowa, ściany, meble przez które fale radiowe muszą przeniknąć. Nie bez znaczenia są także inne urządzenia elektroniczne emitujące fale radiowe. Aby zapewnić optymalną siłę sygnału w całym domu najlepiej umieścić router w centralnym jego punkcie.

Jeśli umieszczenie w centralnym punkcie mieszkania nie pomaga, a posiadany router ma już kilka lat, należy rozważyć jego wymianę na nowszy, silniejszy model . Technologia bezprzewodowego przesyłu danych systematycznie ewoluuje, dlatego też nowe urządzenia zapewniają mocniejszy sygnał i bardziej niezawodne technologie przesyłu danych (np. technologie, OneMesh, Beamforming, OFDMA, modulacja 1024-QAM standardu WiFi 6  etc.).

Pewnym rowiązaniem, który można wykonać jest ustawienie w mieszkaniu dwóch routerów połączonych ze sobą kablowo, co zapewni dobrą siłę sygnału w każdej części mieszkania lub zastosowanie urządzeń w technologi Mesh.


Dlaczego mój Internet rozłącza się albo „przycina” w grach. Mam problem z pingiem?

Przyczyn może być wiele. Zanim zgłosisz problem upewnij się, że masz połączenie kablowe ethernet, które jest najszybsze, a Twoje urządzenia (komputery etc.) maja szybką (gigabitową - tj. o przepustowości co najmniej 1000 Mbit/s - kartę sieciową). Na negatywne działanie gry sieciowej mogą mieć wpływ, co nierzadko występuje, nieuczciwe zagrania innych współgraczy, tzw. atakie deDOS…


Gdzie sprawdzę wiarygodnie szybkość działania mojego internetu?



Polecamy naszą dedykowaną podstronę:
https://predkosc.krosoft.pl

#internet sprawdzenie prędkości

 

Czy gwarantujecie szybkość działania internetu według prędkości wykupionej w umowie?

Tak, gwarantujemy taką prędkość w połączeniu przewodowym (po kablu ethernet). Jeśli nie osiągacie Państwo nominalnej prędkości prosimy o kontakt z naszym serwisem technicznym.


Dlaczego warto przejść na światłowód?

Jest to powszechna, nowoczesna technologia dostarczania internetu. Niezawodne medium, które jest szybkie, niewrażliwe na warunki atmosferyczne i zakłócenia terenowe. Ponadto wyposażenie działki w przyłącz światłowodowy zwiększa jej nominalną wartość.


Gdy nie działa internet czyli 1. pomoc  przy usterce...


Drodzy Abonenci,
zanim zgłosicie do nas usterkę braku internetu przeprowadźcie wpierw sami pewną krótką procedurę sprawdzającą. Prosimy :
1. Ustalcie czy nie macie zaległości w rozrachunkach z nami? (skutkującej blokadą internetu).
2. Zresetujcie urządzenie światłowodowe - wyłączcie Wasz modem światłowodowy (HALNY, Dasan) z prądu. Odczekajcie kilka minut. Włączcie ponownie urządzenie do sieci. Sprawdźcie czy problem nadal istnieje.
Jeśli nic się nie poprawiło, zanim się z nami skontaktujecie, spróbujcie przygotować odpowiedzi na następujące pytania:
1. Czy internetu nie ma przewodowo ("po kablu"), czy szwankuje tylko sieć bezprzewodowa WiFi (na komputerze, telefonie, tablecie)
2. Czy w Waszej pobliskiej lokalizacji była w ostatnim czasie przerwa w dostawie energii elektrycznej?
Jeśli już jesteście gotowi zgłosić usterkę, odnajdźcie swój numer abonenta (nr  umowy) i zgłoście telefonicznie sprawę do naszego Biura Obsługi Klienta (BOK) tel.  (13) 306 10 00 [pon-pią 8-17, sob. 9-13].


Samodzielne panowanie nad rachunkami – Strefa Klienta KROSOFT

Bywa, że nie wiemy jak wygląda stan naszych rachunków za usługi abonenckie.
Czy trzeba koniecznie dzwonić do biura firmy?
Faktury, numer konta, blankiety do wpłat i tym podobne sprawy możecie Państwo szybko i sprawnie sprawdzić i załatwić w dużej mierze samodzielnie.
Wystarczy, że skorzystacie z naszego "elektronicznego Biura Obsługi Klienta" czyli swojej Strefy Klienta.
Jak się do niej zalogować? Poniżej krótka instrukcja:

Należy wejść pod adres intenretowy :

https://www.krosoft.pl/pl/logowanie/

Pojawi się następujący ekran logowania:

w polu "login" należy wpisać swój numer umowy abonenckiej w KROSOFT.

w polu "hasło" - > trzeba wpisać stosowne hasło z ostatniej strony Państwa umowy telekomunikacyjnej z naszą firmą.



Po zalogowaniu w Strefie Klienta znajdziecie Państwo zakładki:

 

 

 

W zakładce faktury macie podgląd tych dokumentów, możliwość ich pobrania, opłacenia szybkim przelewem online.
Możecie Państwo także .min. wygenerować tradycyjne blankiety wpłat.



Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub chcecie zgłosić komentarze do działania internetowego Biura Obsługi Klienta; zapraszamy do kontaktu na adres mailowy bok@krosoft.pl.

#krosoft krosno gdzie zaparkować samochód
#krosoft jak dojechać

Adres biura – jaka jest lokalizacja firmy KROSOFT?

Nasze biuro obsługi znajduje się w budynku RCKP w Krośnie przy ul. Kolejowej, numer 1 i jest czynne w dni robocze od 8:00 – 17:00 a w soboty od 9:00 – 13:00.
https://maps.app.goo.gl/oiw8qU6ho5kP1wDg8

Nasz adres rejestrowy jest inny i jest to ul. Wierzbowa 2.

Naprzeciw naszego biura zlokalizowanego tutaj:


jest usytuowany duży parking miejski w strefie II płatnego parkowania - tutaj zachęcamy zostawić swój pojazd. Parkowanie kosztuje…w dni robocze w godzinach 8:00-16:00, w pozostałych okresach i w soboty i święta jest bezpłatny.


#krosoft ułatwienia dla niepełnosprawnych

Czy w KROSOFT są jakieś ułatwienia dla niepełnosprawnych?

Do naszego biura (wejście do budynku RCKP) prowadzi ułatwione, pochyłe wejście dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.


Czy moje dane osobowe podawane i trzymane w KROSOFT są bezpieczne?

Działamy w oparciu i w zgodzie z przepisami prawa dotyczących danych osobowych (RODO i odnośne ustawy).
Twoje dane są przetwarzane zgodnie z polityką przetwarzania danych osobowych i w oparciu o Twoje wyrażone szczegółowe zgody. Twoje dane nie są sprzedawane innym i udostępniane bez Twojej zgody. Dane nadzoruje je nasz inspektor danych osobowych, z którym możesz skontaktować się pod adresem mailowym: inspektor@krosoft.pl.


Czym jest zgoda marketingowa w KROSOFT?

Udzielenie zgody marketingowej pozwoli nam bez przeszkód skontaktować się z Tobą. Zgodnie z przepisami prawa by móc poinformować Cię mailowo, sms-owo, telefonicznie  w przypadku nowych ofert, taryf i promocji. Bez obaw: szanujemy Ciebie, Twój czas, nie jesteśmy nachalni, nie SPAM-ujemy. Zachęcamy do wyrażenia zgody marketingowej by być na bieżąco, ponadto na jej podstawie można uzyskać pewne promocje i zniżki.


Czy mogę zmienić dane abonenta/właściciela umowy?


Tak, by zmienić właściciela-przenieść uprawnienia przeprowadza się tzw. CESJĘ umowy., np. ze względu na potrzeby rozrachunkowo-księgowe. Taka operacja jest możliwa; pprzeniesienie własności umowy na nowego użytkownika, tzw. następcy prawnego (z zachowaniem wszelkich praw) wymaga formy pisemnej na dokumencie cesji; do wykonania usługi wymagany jest dowód osobisty. Koszt usługi cesji umowy internetu w chwili obecnej wynosi w naszej firmie 50 zł brutto.

Czy macie jakieś programy partnerskie, polecanie itp.?

Tak, w tym momencie funkcjonuje jedna prosta promocja "Poleć KROSOFT".
Jest to rabat na promocyjny abonament na internet światłowodowy przez 1 miesiąc (1zł brutto) za polecenie klienta zarówno dla osoby polecającej jak i osoby polecanej

Regulamin oferty promocyjnej "Poleć KROSOFT"


Zapomniałem haseł do routera i sieci WiFi. Czy mogę je odzyskać od Was?

Oprócz danych do konta Strefy Klienta, nie przechowujemy haseł i loginów abonentów.
Może być konieczne zresetowania sieci do ustawień fabrycznych i konfiguracji routera/urzadzeń od nowa.


 


Czym jest pasmo nadawania routera o częstotliwości 2.4Ghz i 5 Ghz? Które jest lepsze?

Pasmo 5GHz polecane jest do wykorzystania do bardziej wrażliwych na opóźnienia zastosowań, np. transmisji wideo w jakości HD, czy rozgrywek online, podczas gdy pasmo 2,4GHz idealnie sprawdzi się do obsługi urządzeń Smart Home, takich jak kamery do monitoringu, inteligentne oświetlenie, ogrzewanie czy obsługi asystenta głosowego.


 

#Telefonia internetowa KROSOFT VoIP - stacjonarna

 

Czy aby zostać abonentem sieci telefonii KROSOFT, muszę mieć także internet w Waszej sieci?

Nie – aby skorzystać z telefonii cyfrowej KROSOFT możesz korzystać z internetu od dowolnego dostawcy, natomiast rekomendujemy nasze łącza internetowe.


Czy do działania Telefonii KROSOFT potrzebuję dodatkowego sprzętu?

Tak, są tu dwie możliwości: potrzebujesz telefonu cyfrowego (telefon IP) albo bramki cyfrowej (bramka VoIP), która jest urządzeniem pozwalającym na korzystanie z analogowego aparatu telefonicznego.


Chcę zachować swój numer. Czy jest to możliwe?

Tak, telefonia Krosoft to możliwość zachowania dotychczasowego numeru telefonu stacjonarnego. Wystarczy, że złożysz taką dyspozycję, a wszelkie formalności sprawnie załatwimy za Ciebie.


Chcę otrzymać nowy numer. Jak będzie wyglądał?

Klienci którzy wyrażą taką chęć, otrzymają nowy numer, który będzie zgodny z numeracją regionu (będzie zaczynał się od wskaźnika strefy numeracyjnej 13).


Jakie usługi dodatkowe oferuje Telefonia KROSOFT?

By spełnić Twoje oczekiwania oferujemy Ci usługę FaxtoMail, Webtofax, pocztę głosową, dostęp do panelu abonenta z pełnym billingiem, wirtualną centralę (dla klientów biznesowych) i wiele innych.


Ile kosztuje mnie poczta głosowa w Telefonii KROSOFT?

W ramach abonamentu pocztę głosową oraz inne usługi dodatkowe otrzymujesz całkowicie bezpłatnie.


Czy jeśli zechcę mogę zrezygnować z korzystania z usług Telefonii KROSOFT.

Po podpisaniu umowy możesz zmienić zdanie, masz prawo ją wypowiedzieć.
Umowa zostaje zawarta na czas określony 24 miesiące, wcześniejsze rozwiązanie umowy skutkuje naliczaniem kary umownej.


W jaki sposób mogę zamówić usługę Telefonii KROSOFT?

Wystarczy, że przybędziesz do siedziby firmy, wypełnisz stosowny formularz na stronie internetowej firmy
lub skontaktujesz się z nami telefonicznie.


Potrzebuję więcej informacji, gdzie mogę je uzyskać?

Kompletne informacji otrzymasz w naszym biurze oraz pod numerem telefonu (13) 4201352 .

#telefoniamobilna KROSOFT

KROSOFT Mobile - czy jesteście nową siecią komórkową?

Nie, oferujemy usługę telefoniczną wirtualnego operatora komórkowego.
Działamy na infrastrukturze POLKOMTEL-a (PLUS) zapewniając nowoczesną telefonię komórkową
(np. oferujemy w standardzie WiFi Calling).


KROSOFT Mobile - jaki jest okres trwania umowy?

Kontrakt podpisywany jest na 24 miesiące.


Czy oferujecie na sprzedaż smartfony?

Obecnie nie mamy na sprzedaż smartfonów w stałej ofercie, nie mniej jednak istnieje możliwość indywidualnego zamówienia smartfona - w tym celu polecamy kontakt z naszym sklepem.

#Telewizja Jambox

Na jaki okres oferujecie Państwo umowę?

Umowa zawierana jest na 24 miesiące.


Co stanie się po czasie 2 lat od momentu podpisania umowy, jeśli nie wykonam żadnej akcji?
Po 2 latach trwania umowy, kontrakt przejdzie sam, automatycznie na czas nieokreślony.


Czym jest usługa "multiroom"?

Usługa multiroom to opcjonalne, dodatkowe korzystanie z telewizji na 2 lub więcej odbiornikach telewizyjnych (telewizory, monitory, projektory). Skutkuje ona dodatkową opłatą i koniecznością nabycia lub dzierżawy dodatkowych dekoderów dla każdego dodatkowego urządzenia odbiorczego.


Co oznacza określenie "dzierżawa" dekodera?

Dzierżawa dekodera w naszym rozumieniu oznacza wypożyczenie urządzenia, za które płaci się miesięcznie, bez otrzymywania go na własność. W odróżnieniu od płatności ratalnych opłaty dzierżawy nie skutkują spłacaniem i wykupem dekodera na własność.


Czy telewizję Jambox mogę oglądać na projektorze?

Tak, dekodery telewizyjne Jambox posiadają uniwersalne złącze HDMI, które pozwala "rzucać" obraz telewizyjny na telewizor oraz projektor, monitor, laptop...


Mam internet radiowy, czy mogę podpiąć telewizję Internetową?

Niestety nie, telewizja Jambox do działania potrzebuje internetu światłowodowego dostarczanego kablem etnernet.

Czy telewizję Jambox mogę podpiąć po WiFi

W niektórych przypadkach, jeśli dekoder ma funkcję WiFi może się to udać, ale nie polecamy takiego rozwiązania. Do poprawnego działania telewizja Jambox potrzebuje internetu światłowodowego dostarczanego kablem etnernet.


#Baza wiedzy


ABC internetu - pojęcia, słownik i informacje wzbogacające wiedzę.


Access Point

Access Point to bezprzewodowy punkt dostępowy. Pozwala na tworzenie i rozbudowę skalowalnych sieci bezprzewodowych. Rozbudowanie sieci o Access Pointy sprawia, że zasięg znacząco się zwiększa. Podobnie jak router ma dwa interfejsy sieciowe. Pierwszy komunikuje się z Internetem, z kolei drugi ma umożliwić przyłączenie do sieci różnych sprzętów.


Standardy prędkości WiFi
Z szybkością transmisji są powiązane standardy Wi-Fi. Standard WiFi określa:

  • przepustowość sieci,
  • maksymalną prędkość internetu,
  • zasięg działania sieci bezprzewodowej,
  • obsługiwane technologie wspierające łączność,
  • stabilność połączenia,
  • wydajność sieci,
  • liczbę obsługiwanych kanałów,
  • zabezpieczenia,
  • wielkość opóźnień w transmisji (PING),
  • pobór energii.

Standardy oznaczone są poprzez cyfry 802.11 oraz litery: a/b/g/n/ac/ax. Obecnie najczęściej wykorzystywane są standardy 802.11ac i 802.11ax – ten drugi oferuje najszybszy transfer danych (AX to inaczej WiFi 6).

Warto wiedzieć ze wszystkie wersje Wi-Fi są wstecznie kompatybilne.

Wyróżniamy zatem:
Wi-Fi 802.11a (Wi-Fi 1), 802.11b (Wi-Fi 2), 802.11g (Wi-Fi 3), 802.11n (Wi-Fi 4), 802.11ac (Wi-Fi 5) oraz nowe 802.11ax (Wi-Fi 6)

 

Standard N

  • przepustowość: do 600 Mb/s,
  • szerokość kanałów: 20 MHz i 40 MHz,
  • maksymalny zasięg: wiele kilometrów (rozległe sieci bezprzewodowe),
  • częstotliwość: 2,4 GHZ i 5 GHz.

Standard AC

  • przepustowość: do 7 Gb/s,
  • zasięg: wiele kilometrów (rozległe sieci bezprzewodowe),
  • szerokość obsługiwanych kanałów: 20 MHz, 40 MHz, 80 MHz lub 160 MHz,
  • częstotliwość: 5 GHz,
  • obsługiwana technologia MU-MIMO.

Standard AX (WiFi 6, także Wi-Fi 802.11ax) to nowa generacja połączeń Wi-Fi - standard ten to znacznie rozbudowana i ulepszona wersja dotychczas stosowanej technologii 802.11ac.

Do jego powstania przyczyniła się nieustannie wzrastająca liczba użytkowanych na świecie urządzeń.

  • przepustowość: do 600 Mb/s,
  • częstotliwości: 2,4 GHz, 5 GHz,
  • zasięg: wiele kilometrów (rozległe sieci bezprzewodowe),
  • obsługiwana technologia OFDMA.

Jeśli mamy do dyspozycji urządzenie VR, korzystasz z wielu urządzeń smart lub dom jest po prostu pełen elektroniki, router pracujący w standardzie Wi-Fi 6 będzie obecnie najlepszym wyborem. Urządzenia pracujące w standardzie WiFi 6 są szybsze, bardziej wydajne i oferują lepszą transmisję danych niż np. routery poprzedniej generacji.


Repeater (wzmacniacz sygnału) Wi-Fi.
Jest to zazwyczaj niewielkie, dodatkowe urządzenie sieciowe, które odpowiada za zwiększenie mocy nadawanego przez router sygnału. Można za jego pomocą poprawić działanie sieci bezprzewodowej np. w domu.
Na rynku istnieją rozmaite wzmacniacze sygnału:
- podłączane do gniazdka elektrycznego
- modele z dodatkowym portem RJ-45 (Ethernet). Dzięki temu repeater nie tylko wzmacnia sygnał, ale pozwala również na przewodowe podłączenie wybranego urządzenia.
- z antenami i bez
- jedno i coraz powszechniej 2-zakresowe (Dual Band: 2.4Ghz i 5Ghz).
- o różnych standardach przesyłu (prędkości N, AC i AX).


Nowoczesny wzmacniacz sygnału


Mesh
Nowoczesna technologia zastosowania urządzeń sieciowych - Mesh oznacza dosłownie “kratę” i jest coraz powszechniej stosowaną technologią zapewnienia dostępu do internetu. Polega na zestawieniu urządzeń składowych, które odpowiednio skonfigurowane ze sobą łączą się i współpracują tworząc obszar o doskonałym pokryciu sygnału – „kratę”. Efektem tego jest, że np. podczas przemieszczania się po domu telefon lub tablet zawsze połączy się z właściwą jednostką składową systemu, tą, która w danej chwili oferuje najlepsze połączenie. Przełączanie jest płynne i niezauważalne - trwa nieraz jedynie ułamki sekundy. Ponieważ technologia Mesh dynamicznie wybiera najlepszą trasę oraz pasmo dla danych, gwarantuje szybkie połączenie w każdym miejscu lokalu.



Mesh jest idealnym rozwiązaniem dla inteligentnego domu (smart home)


Technologia AI (sztuczna inteligencja) w urządzeniach sieciowych - urządzenia w sposób adaptacyjny uczą się i doskonalą łączność gwarantując szybki internet także gdy np. wyjdziesz na piętro czy balkon. Jeżeli jedno z urządzeń napotka problem, system automatycznie przekieruje dane do innych jednostek, aby zapewnić stałe połączenie z siecią (autonaprawa).


Powerline i  HomePlug - "internet z gniazdka prądowego"

Sieć Wi-Fi nie zawsze działa zadowalająco. Jeśli na drodze zasięgu stoją grube ściany lub piętra, to jakość połączenia może mocno spadać. Z pomocą przychodzą różne techniki budowy i konfiguracji sieci.
Powerline jest jedną z technik stosowanych do budowy szybkiej sieci. To rozwiązanie to technologia sieciowa, dzięki której jest możliwy transfer danych poprzez wykorzystanie sieci elektrycznej. Można powiedzieć, że jest to alternatywa dla kabli sieciowych i sieci WLAN.

Skrót PLC pochodzi od angielskiego zwrotu Power Line Communication i oznacza komunikację opartą na sieci elektrycznej

Jak to wygląda i działa w praktyce?
Do jednego z gniazdek elektrycznych podłączamy nadajnik Powerline. Do niego prowadzimy kabel sieciowy (Ethernet), który jest podłączony do modemu/routera. Nadajnik przesyła sygnał internetowy po całej sieci elektrycznej – wystarczy zatem podłączyć odbiornik do dowolnego gniazdka w mieszkaniu. Następnie odbiornik łączy się kablem Ethernet z routerem.
Cała instalacja jest łatwa do wykonania - wystarczy zakupić zestaw Powerline i odpowiedniej długości kable sieciowe.

Transmitery sieciowe Powerline

#Sieć elektryczna a rozwiązania powerline
Starsze z obwodów elektrycznych są wyposażone w 2 przewody, z kolei nowsze składają się z 3, czyli z przewodu fazowego (L), neutralnego (N) i ochronnego (PE). Jeśli wykorzystamy sieć elektryczną złożoną z trzech, a nie z dwóch przewodów, to transmisja danych będzie o około 60–80% szybsza. Na szczęście obecnie trójprzewodowa instalacja elektryczna i gniazdka elektryczne Schuko (z zestykiem ochronnym) są standardem w niemal każdym mieszkaniu lub domu. Dane, które transferujemy poprzez wykorzystanie sieci elektrycznej, mogą docierać do: komputerów, smartfonów, tabletów, drukarek, telewizorów i innych urządzeń z modułem Wi-Fi. Do sieci stworzonej poprzez powerline podłączymy maksymalnie 16 różnych urządzeń.
Sieć Powerline można zabezpieczyć, czyli zaszyfrować do niej dostęp, aby niepożądane osoby nie mogły z niej korzystać.

#Powerline a prędkość przesyłania danych
Adaptery powerline mogą mieć różną przepustowość. Istnieją transmitery powerline o przepustowości 200 Mb/s, 500 Mb/s czy 1300 Mb/s. Czy transmiter o deklarowanej przepustowości da nam taką prędkość przesyłania danych?
Realna prędkość zależy od jakości sieci elektrycznej. Uzyskanie wartości, jakie znajdziemy w specyfikacjach, jest praktycznie niemożliwe.
W rzeczywistości najczęściej prędkość przesyłu danych będzie równać się około połowy deklarowanej przez producentów wartości. Dlaczego tak jest ?
Podane wartości to prędkość przesyłania danych pomiędzy urządzeniami. Warto wiedzieć, że jeśli nasze łącze ma np. 50 Mb/s, to nawet najlepszy powerline nie sprawi, że przepustowość będzie wyższa. Prędkość zależy bowiem od przepustowości naszego łącza internetowego, a także innych urządzeń podłączonych do sieci elektrycznej. Jeśli mamy w mieszkaniu liczniki energii elektrycznej, listwy zasilające z przełącznikami czy filtry antyprzepięciowe, to możemy zaobserwować spadek prędkości przesyłu danych. Aby uzyskać jak najlepszą przepustowość, powinniśmy podłączyć Powerline bezpośrednio do gniazdka sieci elektrycznej, a nie do przedłużacza lub listwy zasilającej. Czy wydajność stworzonej sieci będzie jednostajna?

Warto wiedzieć, że korzystanie z urządzeń obciążających sieć elektryczną, np. z piekarnika, odkurzacza czy pralki, może chwilowo obniżyć przepustowość. Jeśli odległość pomiędzy adapterami powerline jest duża, to prędkość nie będzie najwyższa. Oznacza to, że im większa długość przewodu elektrycznego dzieli oba adaptery, tym uzyskamy niższy transfer danych.

#Standard HomePlug
Przy wyborze transmiterów należy zwrócić uwagę na przepustowość, dostępne porty, zużycie energii i kompatybilność. Urządzenia powerline powinny pracować w standardzie HomePlug – sprzęt od różnych producentów może być użytkowany razem. Ponadto najnowszy standard HomePlug AV2 może umożliwić prędkość transferu danych sięgającą do 1300 Mb/s


#Porady



Jak poprawić sygnał Wi-Fi?

Niemal wszystkim zależy na posiadaniu jak najszybszego Internetu.
Sygnał bezprzewodowy powinien być mocny i trwały - dzięki temu będziemy mogli przetwarzać duże ilości danych i strumieniować chociażby filmy w wysokiej rozdzielczości czy grać w gry online. Sieć Wi-Fi nie zawsze działa zadowalająco. Jeśli na drodze zasięgu stoją grube ściany lub piętra, to jakość połączenia może mocno spadać.

Jak poprawić sygnał Wi-Fi?
Zaczynamy od routera.


Nowoczesny router WiFi


Pierwszą rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić przy chęci poprawy sygnału wi-fi, jest sprawdzenie i ewentualna zmiana ustawień samego routera. Router może działać nienależycie z wielu rożnych powodów, wśród których jest również zakłócanie sygnału przez inne sprzęty. Dotyczy to przede wszystkim osób mieszkających w blokach, gdzie dookoła jest mnóstwo innych sieci bezprzewodowych, które się na siebie nakładają i wzajemnie zakłócają.

Kanał nadawania routera

Warto spróbować  ustawić między innymi wolny kanał, na którym nie działają żadne pobliskie sieci. Z pomocą przychodzą nawet darmowe aplikacje mobilne takie jak Wifi Analyzer, które w czasie rzeczywistym pokazuje dostępne w pobliżu wi-fi i na jakich kanałach działają. To pozwala łatwo zlokalizować ten wolny i go ustawić.

Ustalamy w jakim standardzie działa nasz router. Jasne, ze wiele też zależy od urządzeń, które sygnał odbierają. Im jest on nowszy, tym po prostu lepszy.

Wybór pasma

W wielu wypadkach lepszym wyborem będzie też sieć działająca w paśmie 5 GHz, która oferuje lepsze parametry w porównaniu do pasma 2,4 GHz. Coraz więcej sprzętów może też łączyć się z dwoma pasmami jednocześnie, dodatkowo poprawiając działanie bezprzewodowego Internetu.

Strategiczny ruch  czyli lokalizacja routera

=1= Ustawić router możliwie najbliżej urządzeń, które w naszej ocenie potrzebują najmocniejszego i najbardziej stabilnego sygnału wi-fi. To może być komputer lub konsola.

=2= Unikać sąsiedztwa innych sprzętów, które sygnał mogą zakłócać jak mikrofalówki, sprzęty Bluetooth oraz niekiedy telewizory, chociaż w dużo mniejszym stopniu.

=3=Starajmy się nie ustawiać routera w samym rogu mieszkania.

Wymiana anten(-y) w routerze

W routerach wiele czynników wpływa na ich jakość, a przede wszystkim siłę i zasięg sygnału. Jedną z najważniejszych rzeczy, którą jednocześnie można - nie zawsze - ale w wielu przypadkach wymienić, są anteny. W zależności od modelu tych może być różna liczba. Dobrze byłoby jednak w specyfikacji dokładnie sprawdzić ich moc i kupić inne, mocniejsze. Dobrym wyborem są też anteny wyposażone w kabel oraz podstawkę, bo dzięki temu łatwiej ustawić je w optymalnym miejscu.


Miary przesyłu danych i interentu
Półtora kilograma ⚖️ internetu proszę…
Łącze światłowodowe jest obecnie jedną z najszybszych metod przesyłania  danych. Komunikacja internetowa światłowodem charakteryzuje się dużą stabilnością połączenia i niskim opóźnieniem.

CZY MÓJ INTERNET JEST SZYBKI??
Ilość danych w telekomunikacji mierzy się m.in. jednostkami takimi jak megabity (Mb) i gigabity (Gb), zaś do określania przepustowości łączy i szybkości transmisji danych korzysta się z miary zwanej megabitami na sekundę (w skrócie Mb/s, Mbit/s lub Mbps) i gigabitami na sekundę (Gb/s, Gbit/s lub Gbps). 1 gigabit to 1000 megabitów.
Ogólnie obecnie uważa się, że internet o prędkości pobierania 200 Mb/s i wysyłania 20 Mb/s lub większej, jest uważany za szybki, choć sposób i charakter użytkowania (praca zdalna, konsumpcja video, telewizja internetowa, gry komputerowe) sprawiają, że wzrastają wymagania rynku.
Jak to wygląda w KROSOF-CIE ?
Staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom technologicznym klientów - obecnie nasz najniższy pakiet światłowodowy oferuje 350 / 150 Mb/s pasma przesyłu. Oznacza to 350 Mb/s 🚀 prędkości ściągania danych i 150 Mb/s prędkości  wysyłania. Ta nominalna prędkość gwarantowana jest w połączeniu przewodowym (przy założeniu 100% efektywności i sprawności łącza i braku opóźnień sprzętowych).
Do korzystania z jednego łącza domowego przez wielu użytkowników na wielu urządzeniach wykorzystywana jest dziś powszechnie głównie technologia bezprzewodowa  Wi-Fi, która zapewnia dużą wygodę i elastyczność. Trzeba mieć jednak na uwadze, że efekt faktycznej użytkowej prędkości łącza determinują różne czynniki, także te po stronie użytkownika jak czynniki sprzętowe (np. czy karta sieciowa urządzenia obsługuje prędkość 1 Gb/s albo jak bardzo podczas pomiaru jest obciążony aktualnie procesor).
Ponadto w internecie od KROSOFT-u nie ma ograniczeń w ilości pobieranych i wysyłanych danych jak ma to miejsce np. w przypadku operatorów łączy mobilnych  (jednym słowem nasz internet "nie liczy Twoich danych").


„Wszystkie usługi możesz aktywować z wykorzystaniem podpisu elektronicznego
lub e-dowodu poprzez stronę www.”

Logotypy unijne

Projekt unijny

Umowa o dofinansowanie: RPPK.01.04.01-18-0234/19-00 z dnia 12.10.2021 roku

„Wdrożenie usługi telefonii mobilnej wraz z udostępnieniem e-usługi obsługi konsumenta przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego i e-dowodów”

Cele projektu

Celem realizacji projektu jest wprowadzenie usługi telefonii mobilnej wraz z udostępnieniem e-usługi obsługi konsumenta przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego i e-dowodów.

Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Działanie: 1.4 Wsparcie MŚP, Poddziałanie: 1.4.1 Dotacje bezpośrednie, Typ: 1 Rozwój MŚP
Regionalny Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 –2020