FAQ - najczęstsze pytania i odpowiedzi.
Płatności w KROSOFT
Mam w domu dwa komputery, czy będziemy więcej płacić?
Nie, płacicie Państwo za dostęp do internetu z możliwością jego darmowego współdzielenia.
#Termin płatności za abonament.
Płatności za usługi wykonujemy do połowy bieżącego miesiąca.
Zasadniczo płatności za wszystkie nasze usługi są pobierane z góry ( tzn. płacą Państwo za bieżący miesiąc użytkowania usługi. Wyjątek stanowi rachunek telefonii VOIP, gdzie wysokość faktury zależy od aktualnego zużycia minut.
Każdy klient-abonent ma własne subkonto, którego numeru ostatnie 4 cyfry to numer umowy abonenckiej.
Przykładowo: nr rachunku 89 2030 0074 1130 0000 0000 5599 to konto abonenta z umową nr 5599.
Istnieje możliwość wydrukowania blankietów wpłat z numerem konta w biurze lub pobrania samodzielnie w pliku do druku z poziomy Strefy Klienta –, w razie potrzeby zachęcamy zwłaszcza do tej drugiej metody.
W przypadku wpłat tradycyjnych i przelewów bankowych kluczowy jest numer konta i nazwa odbiorcy. Adres oraz tytuł przelewu jest sprawą drugorzędną – zachęcamy do wpisywania w tytule frazy „Abonament” a w adresie: KCI KROSOFT, ul .Wierzbowa 2, 38-400 Krosno.
W przypadku stałej kwoty Państwa comiesięcznego abonamentu (Internet + ewentualnie telewizja czy telefon komórkowy) bardzo zachęcamy do założenia sobie w Państwa banku tzw. stałego zlecenia.
Stałe zlecenie to dyspozycja automatycznego wykonywania przelewu o stałej kwocie w określonej dacie. Obecnie już w wielu bankach usługa ta jest bezpłatna.
Nie realizujemy i nie obsługujemy usług polecenia zapłaty, które dotyczą zmiennej wysokości rachunków i które obsługują niektórzy dostawcy mediów jak gazownictwo czy energetyka.
Jak długo trwa księgowanie przelewów w KROSOFT?
Przelewy wykonywane online w Strefie Klienta (www.krosoft.pl/logowanie ) księgują się natychmiastowo od razu – z tego względu polecamy tą formę płatności, zwłaszcza, gdy mają Państwo nieuregulowane od dłuższego czasu zobowiązania i Państwa usługa została zablokowana.
Jeśli chodzi o tradycyjne przelewy:
Subkonta naszych abonentów są prowadzone w banku BNP Paribas i trzeba uwzględnić sesje miedzybankowe przelewów, w których są wykonywane.
W ramach tego samego banku przelewy przychodzą natychmiastowo, jednak trzeba uwzględnić czas na zaksięgowanie przelewu. Czas efektywnego księgowania przez nasz system płatności jest różny, bo zależy od sesji bankowych, firmy (banku) nadawcy i czasu wykonania (godziny sesji międzybankowych ELIXIR; należy brać pod uwagę fakt, że
W przypadku tradycyjnych przelewów i wpłat zasadniczo banki nie wykonują przelewów i ich księgowania w weekend.
To, kiedy dotrze przelew możecie Państwo sprawdzić korzystając także z serwisów internetowych takich jak (https://kiedykasa.pl/)
Dlaczego moja wpłata w KROSOFT nie została zaksięgowana?
U nas wpłaty księgują się systemowo automatycznie - system księgowy rozpoznaje numer subkonta abonenta i pokrywa sam ostatnią nieuregulowaną zależność.
Co zrobić gdy mam blokadę Internetu ze względu na brak płatności?
Jak szybko odblokować Internet?
Zachęcamy zalogowanie się do Strefy Klienta, sprawdzenie i opłacenie zaległych faktur online. To sposób najszybszego przywrócenia Państwa usługi. W czasie pracy biura istnieje możliwość zatelefonowanie do biura i zgłoszenie takiego problemu, po czym wysłania potwierdzenia przelewu w pliku .pdf na adres bok@krosoft.pl . Na jego podstawie nasz pracownik odblokuje Państwu usługę.
Możecie też Państwo czekać na księgowanie się przelewu tradycyjnego przez nasz system wpłat.
Dlaczego stan Waszych moich rozrachunków różni się od moich?
W razie wątpliwości czy pytań zachęcamy do kontaktu z biurem obsługi klienta (BOK):
Prosimy o regularne wpłaty i dziękujemy że jesteście z nami korzystając z naszych usług.
Czy mogę płacić kartą?
W naszym biurze można płacić gotówką oraz także kartą płatniczą; nasz terminal płatniczy nie obsługuje płatności kodem BLIK.
Czy mogę zapłacić za swoje usługi do przodu - czy przyjmujecie Państwo zaliczki?
Tak, można zapłacić za usługi z góry do przodu np. do końca roku. Przykładowo, gdy będziesz przebywał za granicą nie musisz się wtedy martwić o ciągłość działania Twoich usług.
Problemy z działaniem internetu - usterki
Samodzielne sprawdzenie działania Internetu.
Bywają usterki Internetu - zdarza się, że z naszym internetem coś się stanie: brak jest połączenia internetowego na naszych urządzeniach, ograniczona łączność, strony nie otwierają się itp.
Czy trzeba od razu wzywać serwis dostawcy?
Niekoniecznie. Istnieje sposób, by szybko ustalić samemu, czy przyczyna problemu leży po stronie firmy dostarczającej internet, czy też tkwi w naszej sieci wewnętrznej np. problem z routerem WiFi po przerwie spowodowanej brakiem prądu.
Jak to zrobić? Przedstawiamy poniżej krótką instrukcję:
Aby samemu zdiagnozować sygnał od firmy dostarczającej Internet (providera), najlepiej podpiąć bezpośrednio kabel od Internetu. Wpierw wypinamy kabel
z routera:
i wpinamy bezpośrednio do komputera z kartą sieciową Ethernet (ze złączem RJ-45) pomijając router/punkt dostępowy.
Może to być komputer stacjonarny
czy też laptop:
z tym że trzeba mieć na uwadze, że niektóre nowe modele laptopów bywają nie wyposażone już w owy port. Wówczas potrzebowalibyśmy zewnętrznej karty sieciowej (adaptera Ethernet np.:), który można nabyć w sklepach komputerowych:
Jeśli po podłączeniu komputera bezpośrednio „po kablu” z pominięciem routera komputer ustanowi połączenie internetowe „Ethernet” (zwykle rozpoznamy to po ikonie monitorka z kabelkiem w prawym dolnym rogu ekranu – w przypadku gdy używamy systemu Windows
ikona połączenia przewodowego na pasku zadań w systemie Windows
, to możemy przyjąć że problem leży gdzieś w naszej sieci wewnętrznej WiFi: jednym słowem Internet dociera do nas, ale nie mamy działającej sieci WiFi.
Wówczas trzeba skupić się na infrastrukturze sieci Wifi: sprawdzić router, urządzenia w sieci i podjąć tym podobne działania.
Co zrobić gdy siła sygnału bezprzewodowego w mieszkaniu jest niska?
Siła sygnału zależy m.in. możliwości routera, od miejsca umieszczenia go w mieszkaniu a siłą docieranego sygnału od budowy i struktury budynku - na siłę sygnału duży wpływ ma ilość przeszkód takich, płyta sufitowa, ściany, meble przez które fale radiowe muszą przeniknąć. Nie bez znaczenia są także inne urządzenia elektroniczne emitujące fale radiowe. Aby zapewnić optymalną siłę sygnału w całym domu najlepiej umieścić router w centralnym jego punkcie.
Jeśli umieszczenie w centralnym punkcie mieszkania nie pomaga, a posiadany router ma już kilka lat, należy rozważyć jego wymianę na nowszy, silniejszy model . Technologia bezprzewodowego przesyłu danych systematycznie ewoluuje, dlatego też nowe urządzenia zapewniają mocniejszy sygnał i bardziej niezawodne technologie przesyłu danych (np. technologie, OneMesh, Beamforming, OFDMA, modulacja 1024-QAM standardu WiFi 6 etc.).
Pewnym rowiązaniem, który można wykonać jest ustawienie w mieszkaniu dwóch routerów połączonych ze sobą kablowo, co zapewni dobrą siłę sygnału w każdej części mieszkania lub zastosowanie urządzeń w technologi Mesh.
Dlaczego mój Internet rozłącza się albo „przycina” w grach. Mam problem z pingiem?
Przyczyn może być wiele. Zanim zgłosisz problem upewnij się, że masz połączenie kablowe ethernet, które jest najszybsze, a Twoje urządzenia (komputery etc.) maja szybką (gigabitową - tj. o przepustowości co najmniej 1000 Mbit/s - kartę sieciową). Na negatywne działanie gry sieciowej mogą mieć wpływ, co nierzadko występuje, nieuczciwe zagrania innych współgraczy, tzw. atakie deDOS…
Gdzie sprawdzę wiarygodnie szybkość działania mojego internetu?
Polecamy naszą dedykowaną podstronę:
https://predkosc.krosoft.pl
#internet sprawdzenie prędkości
Czy gwarantujecie szybkość działania internetu według prędkości wykupionej w umowie?
Tak, gwarantujemy taką prędkość w połączeniu przewodowym (po kablu ethernet). Jeśli nie osiągacie Państwo nominalnej prędkości prosimy o kontakt z naszym serwisem technicznym.
Dlaczego warto przejść na światłowód?
Jest to powszechna, nowoczesna technologia dostarczania internetu. Niezawodne medium, które jest szybkie, niewrażliwe na warunki atmosferyczne i zakłócenia terenowe. Ponadto wyposażenie działki w przyłącz światłowodowy zwiększa jej nominalną wartość.
Gdy nie działa internet czyli 1. pomoc przy usterce...
Drodzy Abonenci,
zanim zgłosicie do nas usterkę braku internetu przeprowadźcie wpierw sami pewną krótką procedurę sprawdzającą. Prosimy :
1. Ustalcie czy nie macie zaległości w rozrachunkach z nami? (skutkującej blokadą internetu).
2. Zresetujcie urządzenie światłowodowe - wyłączcie Wasz modem światłowodowy (HALNY, Dasan) z prądu. Odczekajcie kilka minut. Włączcie ponownie urządzenie do sieci. Sprawdźcie czy problem nadal istnieje.
Jeśli nic się nie poprawiło, zanim się z nami skontaktujecie, spróbujcie przygotować odpowiedzi na następujące pytania:
1. Czy internetu nie ma przewodowo ("po kablu"), czy szwankuje tylko sieć bezprzewodowa WiFi (na komputerze, telefonie, tablecie)
2. Czy w Waszej pobliskiej lokalizacji była w ostatnim czasie przerwa w dostawie energii elektrycznej?
Jeśli już jesteście gotowi zgłosić usterkę, odnajdźcie swój numer abonenta (nr umowy) i zgłoście telefonicznie sprawę do naszego Biura Obsługi Klienta (BOK) tel. (13) 306 10 00 [pon-pią 8-17, sob. 9-13].
Samodzielne panowanie nad rachunkami – Strefa Klienta KROSOFT
Bywa, że nie wiemy jak wygląda stan naszych rachunków za usługi abonenckie.
Czy trzeba koniecznie dzwonić do biura firmy?
Faktury, numer konta, blankiety do wpłat i tym podobne sprawy możecie Państwo szybko i sprawnie sprawdzić i załatwić w dużej mierze samodzielnie.
Wystarczy, że skorzystacie z naszego "elektronicznego Biura Obsługi Klienta" czyli swojej Strefy Klienta.
Jak się do niej zalogować? Poniżej krótka instrukcja:
Należy wejść pod adres intenretowy :
https://www.krosoft.pl/pl/logowanie/
Pojawi się następujący ekran logowania:
w polu "login" należy wpisać swój numer umowy abonenckiej w KROSOFT.
w polu "hasło" - > trzeba wpisać stosowne hasło z ostatniej strony Państwa umowy telekomunikacyjnej z naszą firmą.
Po zalogowaniu w Strefie Klienta znajdziecie Państwo zakładki:
W zakładce faktury macie podgląd tych dokumentów, możliwość ich pobrania, opłacenia szybkim przelewem online.
Możecie Państwo także .min. wygenerować tradycyjne blankiety wpłat.
Jeśli macie Państwo jakieś pytania lub chcecie zgłosić komentarze do działania internetowego Biura Obsługi Klienta; zapraszamy do kontaktu na adres mailowy bok@krosoft.pl.
#krosoft krosno gdzie zaparkować samochód
#krosoft jak dojechać
Adres biura – jaka jest lokalizacja firmy KROSOFT?
Nasze biuro obsługi znajduje się w budynku RCKP w Krośnie przy ul. Kolejowej, numer 1 i jest czynne w dni robocze od 8:00 – 17:00 a w soboty od 9:00 – 13:00.
https://maps.app.goo.gl/oiw8qU6ho5kP1wDg8
Nasz adres rejestrowy jest inny i jest to ul. Wierzbowa 2.
Naprzeciw naszego biura zlokalizowanego tutaj: